Site icon New York Online

Hogyan befolyásolja az AI a munkavállalók szociális viselkedését?

Dr. Pok Man Tang és munkatársai tanulmányukban azt vizsgálták, hogyan érzik magukat a munkavállalók, miután a munkanapjuk során jelentős időt töltöttek a mesterséges intelligenciával (AI) való interakcióban.

A kutatók azt javasolták, hogy minél többet interakcióznak a dolgozók a mesterséges intelligenciával a munkájuk során, annál erősebbnek érzik majd az igényt arra, hogy más emberekhez kapcsolódjanak, vagy erősebb társadalmi kötődéssel rendelkezzenek. A szerzők azt is meg akarták érteni, hogy az AI interakciók a munkahelyen a magányosság erősebb érzéséhez és ennek következtében más maladaptív viselkedésekhez vezetnek-e, mint például álmatlanság vagy fokozott alkoholfogyasztás.Négy vizsgálatot végeztek. Az első egy online felmérés és kollaboratív viselkedésfigyelés volt 166 tajvani biomérnökkel, akik elsősorban mesterséges intelligencia rendszerekkel interakcióban állnak.

Ezt a tanulmányt 2021 tavaszán végezték. 2021 tavaszán került sor a második tanulmány egy indonéziai ingatlanügynökség 126 tanácsadójának online felmérésére, amely 2021 tavaszán zajlott, és amely egy együttélő családtag beszámolóját is tartalmazta. 2022 tavaszán került sor a harmadik tanulmány egy online felmérésre 214 teljes munkaidőben dolgozó felnőtt körében az Egyesült Államokban. 2022 tavaszán került sor a negyedik tanulmány egy malajziai technológiai vállalat 294 AI rendszerekkel dolgozó alkalmazottjának online felmérése volt, amely 2022 tavaszán zajlott.

A második tanulmány egy indonéziai ingatlanügynökség 126 tanácsadójának online felmérése volt, amelyre 2021 tavaszán került sor, és amely egy együttélő családtag beszámolóját is tartalmazta.A harmadik tanulmány egy online felmérés volt 214 teljes munkaidőben dolgozó felnőtt körében az Egyesült Államokban, amelyre 2022 tavaszán került sor.A negyedik tanulmány egy malajziai technológiai vállalat 294 alkalmazottjának online felmérése volt, akik mesterséges intelligencia rendszerekkel dolgoznak, és amelyre 2022 tavaszán került sor.

A legfontosabb megállapítások a következők:

1.) Amikor a munkavállalók többet érintkeztek a mesterséges intelligenciával, nagyobb szükségét érezték a másokkal való társas kapcsolatnak.
2.) A mesterséges intelligenciával való interakció önmagában nagyobb valószínűséggel növeli a munkavállalók magányosságát. Amikor a mesterséges intelligenciával való interakció a magányosság érzését okozta, a munkavállalók nagyobb valószínűséggel tapasztaltak fokozott álmatlanságot.
3.) Amikor a munkavállalók interakcióba léptek a mesterséges intelligenciával, nagyobb valószínűséggel mutattak egymás felé segítő magatartást a szociális kapcsolat iránti fokozott igény miatt.

Következtetések a gyakorlat számáraA szervezeteknek és a vezetőknek figyelembe kell venniük azokat a társadalmi következményeket, amelyek a fokozott AI-interakcióval járhatnak az alkalmazottak számára. Pozitív szempontból az alkalmazottak talán jobban akarnak majd segíteni és kapcsolódni egymáshoz, miután a munkanapok során interakcióba léptek a mesterséges intelligenciával. A munkáltatóknak lehetőséget kell biztosítaniuk a munkavállalók számára, hogy segítsenek és pozitív módon kapcsolódjanak egymáshoz, például mentorálás vagy pozitív társadalmi lehetőségek révén. Ezzel szemben a munkáltatóknak azt is figyelembe kell venniük, hogy az AI milyen negatív hatással lehet a munkavállalókra, például a magányosság érzésének növekedésével, és támogatást kell nyújtaniuk a munkavállalóknak az egészséges szokások és a mentális jólét kialakításához.

Exit mobile version